Friday, August 26, 2011

Besar Sangatlah Tudung Awak...



Bismillah...Subhanallah,Alhamdulillah, Allahhuakbar!
La haulawala quwatailla billah...

"Besar sangatlah tudung awak"komen seorang yang berstatus ustazah pada ana suatu hari.

Ana senyum. Pipi terasa panas menahan malu di hadapan guru-guru yang lain. Saiz tudung ana dipertikai. Hati beristighfar.Kepala ligat memikir mencari ilham terbaik membela syariat. arahan Allah dalam surah an-nuur dan surah al-ahzab jadi kekuatan.

"Ustazah,kita tadabbur surah an-nuur dan surah al-ahzab ya jika saya tak salah...andai salah,betulkan. "ana bertutur lembut.

"Lagipun tudung ni membantu saya untuk solat dalam perjalanan dan di mana-mana. Saya suka berjalan dan tak bawa telekung. Jadi, bila nak solat., tudung ni,jilbab ni jadi telekung. Alhamdulillah senang. Allah bagi kemudahan. Islam tak menyusahkan."jelas ana.

Ustazah tersebut tersenyum sambil pegang dan membelek-belek jenis kain tudung ana.

"Kainnya memang tebal sikit ustazah. Bimbang kalau nipis jarang dan tak syarie. Saya banyak kelemahan ustazah...tapi kalau dalam hal bertudung ini Allah beri rezeki dan kekuatan. Saya ikut semampunya...InsyaAllah'
jelas ana sambil disambut beliau..

"Oh...ooooooo"
:)pesanan ana buat diri dan teman-teman muslimah, teguhkanlah diri menjaga tudung labuh kita.
Biar ada yang mempertikai,kita tabahkan hati menegakkan syariat. Memang kita ada banyak kelemahan,tapi jika Allah dah beri hidayah untuk kita menutup aurat sepenuhnya dengan tudung besar dan labuh. Pertahankahlah!Moga Allah memberkati...ameen...

No comments: