Thursday, May 20, 2010

Cikgu Sayangkan Kalian...


4.30 pm..maaf cikgu terlewat 10 minit..halalkan dan maafkan cikgu...cikgu ada sesi kaunseling bersama rakan kamu tadi..Suasana kelas kita cikgu mulakan seperti biasa..Al-Fatihah..tayangan klip video zikir bergema di makmal tempat kita berkumpul.
Cikgu keluarkan dua bungkusan hadiah..satu untuk anak soleh dan satu lagi untuk anak solehah.Cikgu tanyakan kamu siapa antara kamu paling layak untuk terima hadiah ni..banyak nama yang kamu calonkan..para pelajar perempuan calonkan ainnur..yang lelaki calonkan syabil, izat, amirul, dan nama2 lain lagi..tapi cikgu serahkan pada Rusyduddin yang duduk paling depan dan hampir dengan cikgu...

Cikgu pasangkan lagu selamat berjuang. Ada pengertian yang besar di sebalik lagu tu..Nanti bila dewasa, kamu akan faham makna lagu tu..Ada air bening yang mula mengalir dipipi sahabat2 kamu..Allah..Lahaulawala quwatailla billah...air mata cikgu sendiri tak mampu ditahan lagi..ada sebak yang menjajah diri..cikgu kelu sejuta bahasa..alangkah sedihnya untuk cikgu melangkah pergi, tinggalkan kamu..entah bila lagi kita akan bertemu lagi seperti tadi...

Cikgu minta kamu buka hadiah tu..sebenarnya hadiah tu khas untuk setiap kamu..anak didik terbaik yang pernah cikgu miliki...cikgu sayangkan kamu...sayangkan sangat2..
Hadiah tu cikgu harap dapat terus menyuburkan hati2 kamu untuk kita dekat pada-Nya..

Cikgu nyatakan harapan pada kamu. Moga2 kamulah pemimpin yang umat Islam yang ditunggu2..generasi terbaik yang akan menyambung perjuangan umat Islam...

Cikgu nayatakn juga impian pertemuan semula kita, andainya bukan di dunia, tapi di syurga abadi di negeri akhirat sana..InsyaAllah..

Buat semua anak didik cikgu...cikgu sayangkan kamu..

Doa cikgu untuk kamu...

Ya Allah, jadikanlah mereka, anak2 didikku insan2 beriman dan para pejuang agama-Mu..Jadikan mereka ulama' dan penyambung tugas2 menyampaikan dakwah agama-Mu...dan Ya Allah, jadikan mereka anak-anak akhirat yang hidup dalam naungan cinta dan redha-Mu..Amin, Ya Rabbal A'lamin...

No comments: