Monday, April 19, 2010

Buat-buat Semangat...

Ahad malam Isnin. Bermula jam 8 hingga 10 malam adalah detik yang dirasakan amat perlahan bergerak, Mujahadah hati, jiwa dan perasaan serta jasad ini hanya Allah Yang Maha Tahu..kalaulah dapat dilihat kemalasan dan perasaan - perasaan negatif tu, mesti tak sanggup nak tengok...
Salam diberi. Baik, kita mulakan kelas dengan bacaan Al-Fatihah. Selesai surah dibaca. Ana tatap satu persatu wajah puteri2 ASPURI di kelas ana. Macam-macam ada.Sebetulnya, ana mahu mencari atau menumpang secebis semangat daripada mereka kalau2 ada. Namun, hampa.
Ana mula untuk panaskan kedinginan kelas yang masih dalam mood beku baru balik dari rumah. Cikgu tak nak ada sesiapa pun dalam kelas cikgu ada masalah tulang belakang. Tolong duduk tegak-tegak. Atau sesiapa yang nak baring, boleh baring kat tengah ni dan kita bacakan dia Yaasin beramai2. Cikgu nak kamu dalam kelas ni, kalaupun tak da semangat, buat2 bersemangat. Soalnya apa yang kamu rasa sekarang tolong letak tepi. Dalam kelas ni kita ada misi penting. Cikgu tak nak ada sesiapa yang bersekongkol dengan iblis, syaitan dan sia2 kan masa kelas kita.
Ingat pelajar, kita tak ada banyak masa bersama.Andai saat ini cikgu dipanggil pulang, cikgu nak kamu tahu yang besar sangat impian dan harapan cikgu pada kamu. Cikgu nak kamu bangkit daripada mimpi2 zaman remaja kamu dengan semangat baru untuk Islam. Kamu wajib menjadi aset ummah untuk kembali kepada Allah...mengajak manusia kenal Allah..dan panjang jugak celoteh ana sebelum kelas benar2 bermula...terima kasih buat kalian puteri2 ASPURI yang boleh buat2 semangat di kelas semalam:)

No comments: