Wednesday, May 9, 2012

Bahasa Kasih Ayah

Bismillahhirrahmanirrahim...
Ya Allah,Ya Fattah hu Ya A'lim...
Ya Alllah...Syukur atas segala anugerah dan cinta..
Syukur atas kefahaman yang Kau kurniakan...Alhamdulillah..

9 Disember 2011.
Ana selamat tiba ke teratak kecil kami.
Jam 4.00 pagi.
Mata tak dapat dilelapkan.Jadi ana melangkah turun untuk berwuduk. Tiba-tiba ada 3 ekor katak pelbagai saiz di bilik air. Ana kaget.Terkejut dan terasa sukar untuk bernafas.

Ayah yang kebetulan terjaga kejutkan mak. Mak urutkan bahu dan belakang. Cuba tenangkan ana. Ana akui. Fobia pada katak memang agak mengganggu.

Keesokkannya ayah tangkap katak2 tersebut dan pergi buang jauh2..:)hu..hu..

Ayah memang tidak pernah langsung melafazkan kata sayang kepada anak-anaknya.Mungkin itulah bahasa kasih ayah. "LOVE  IS NOT A WORDS,LOVE IS A VERB"

Jazakallahhukhairan Katheer Semua!

Alhamdulillah...sujud syukur pada-Mu,Rabbi atas segala anugerah dan cinta...
Minggu ini minggu ana menerima hadiah.Terharu  atas  ingatan dan keikhlasan kalian. Moga hadiah yang diberikan dibalas dengan ganjaran terbaik dari sisi Ilahi.Amin.

"Cikgu,keropok dari Kelantan.Ambillah cikgu"hulur anak didik ana ketika ana ziarah pelajar demam di bilik G50.Terima kasih.

"Cikgu,hadiah untuk Hari Guru.Saya beli di Pekan Temerloh hari tu",kata Radzi setelah lebih sejam menunggu ana menyelesaikan sesi kaunseling individu dengan seorang pelajar yang lain. Sempat terlelaplah kiranya dia.
Alhamdulillah.moga Allah berkati usaha dan kebaikan kamu. Terima kasih untuk sehelai kain tudung berwarna peach.

"Untuk Wani,dari Ana dengan Kak IFa,Ana punya yang warna merah tu, Kak IFa pula yang strawberi warna hijau".tutur housemate ana sambil dua biji bantal @ teddy strawberi dari Cameron Hingland.
Subhanallah.moga Allah beri ganjaran terbaik atas hadiah kalian berdua.

"Wani...strawberi."hulur counselor partner ana di Unit Kaunseling ni. Alhamdulillah.Terima kasih.

"Wani..Wani!"Panggil Kak Ah' sambil tangannya melambai-lambai. Ana percepatkan langkah ke biliknya.
"Teh perisa oren  untuk Wani.Kak Ah' pun dia bagi jugak",beritahu Kak Ah'. Ana terima seadanya. Alhamdulillah.

"Awak beli apa untuk cikgu?"soal ana kepada dua anak didik yang berjaya membawa projek kertas dari lalang ke Geneva,Switzerland.
"Mahallah,cikgu"ucap mereka hampir serentak...
"Tak pa,cikgu gurau saja.paling penting awak dah berjaya,selamat pergi dan selamat pulang semula ke sini.  Pengalaman dan ilmu yang kamu dapat tu lagi mahal."ujar ana berlapang dada.
Tiba-tiba dalam kesibukan ana melayan kunjungan SK  Balok,Sya hulurkan sesuatu.
"Untuk cikgu."Subhanallah...terharunya.Benda yang memang ana minat. Magnet bergambar dari Geneva. Ana tidak sedar sejak bila,tapi setahu ana setelah adanya peti sejuk ana sendiri,ana gemar mengumpul pelekat magnet  bergambar dan yang sesaudara dengannya.Cantik dan best bila tengok,lepas tu imbas semula kenangan dari mana asalnya magnet-magnet bergambar yang ada.:)