Tuesday, December 27, 2011

Majlis Bacaan Yaasin dan Tahlil di Teratak Kecil Kami

26.12.2011 bersamaan 1 Safar 1433 Hijrah

Alhamdulillah....
Kehadiran saudara terdekat dan jiran tetangga merealisasikan hasrat mak tersayang untuk mengadakan Majlis Bacaan Yaasin dan tahlil di Teratak Kecil Kami. Mak juga mahu majlis ini diadakan sebagai tanda kesyukuran dan doa agar dipermudahkan segala urusan anak-anaknya yang pelbagai. Hasrat mak mahu abang long dipertemukan dengan kak long yang solehah,abang ee semakin matang,kak teh,kak cik dan amar cemerlang dalam peperiksaan mereka.

Semerbak Budi dan Jasa

18 Disember 2011 (Ahad)

Alhamdulillah,syukur pada-Mu Ya Allah atas segala anugerah yang Kau kurniakan.
Hari ini Long Muslihah dan Chik Fiza datang ke rumah ana. Jazakallahhukhairan katheer atas kehadiran kalian membantu sahabat yang dalam ujian ini …J Semoga perjalanan hampir empat jam kalian datang berziarah diberi ganjaran terbaik di sisi Allah.
Subhanallah…
Allah sangat Maha Penyayang,Maha Pengasih dan Maha Pemberi…
Allah Maha Halus dan Maha Lembut dalam mencatur segala takdir buat hamba-Nya.
Dalam kesukaran diuji ini, Allah SWT datangkan pelbagai hikmah dan pertolongan. Benarlah janji Allah bersama kesusahan itu ada kesenangan.
Kesenangan itu Allah hadirkan dengan izinNya,mereka dapat membantu ana. Mereka yang berjasa sejak ana mula menerima belaian rahmat dari Allah dengan janji pengampunan dosa ialah :
Tentunya MAK. Doa mak penawar.Doa mak penyembuh.Munajat mak kekuatan untuk ana tabah sendirian di rantau orang.
Ayah,Tok,Abang Awang,Abang Ee,Kak Teh,Kak Cik dan Adik. Doa mereka ubat.
Farhana Mohd. Housemate merangkap teman yang setia berulang alik dengan ana ke klinik dan hospital.
Kak Hanifa Maosin. Jiran dan teman yang sama-sama Farhana berkunjung dan berulang –alik menjenguk dan menjemput ana dari hospital.
Kak Ah’.Pengganti mak yang Allah hadiahkan untuk ana. Setia menjadi teman dan menjaga ana. Pagi-pagi lagi panggilan telefon dari Kak Ah’ membangunkan ana utuk terus sabar dan kuat semangat. Berkali-kali insan yang Allah kurniakan kebaikan hati budinya ini menemani ana ke hospital.
Encik Zamri. Pemandu yang ikhlas menghantar ana ulang –alik ke hospital.
Kak Dah.Rumahnya tempat ana tumpang bermalam ketika ada rasa yang menyeramkan datang.Al maklmumlah sendirian di rumah warden itu bukan mudah.
Kak Mah dan Encik Leman. Mereka adalah pasangan bahagia yang baik akhlaknya. Menolong dengan ikhlas.
Encik Badrul. Pertolongan dan ikhtiarnya ana hargai.
Kak Hafsah dan suami. Air rukyah mereka hantarkan.
Intan. Hadir dengan motosikal yang dia dipinjam.Bukti kebesaran jiwanya memenuhi tuntutan sunnah Rasulullah.Menyubur ukhuwah dan menyemai mahabbah sesama saudara seakidah.
Kak Gee dan suami. Datang berziarah dengan tangan sarat membawa makanan.
Kak Kiah dan Kak Chik. Hadir mereka menjadi penghibur dan kekuatan.
Pengetua, Ustaz Azli dan Ustaz Annas. Lantaran terlalu segan dengan kehadiran mereka ana berdiri di sisi katil . Berlagak sihat seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.
Hazira. Teman dan sahabat seusrah yang begitu berbaik hati temankan ana dan bawa ana makan western food sebaik sahaja ‘dibebaskan’ dari wad…J
Kak Dilla. Agen Takaful Prudential ana yang berdedikasi uruskan perihal kemasukkan ana ke wad untuk rawatan.
Tidak dilupakan juga, Dr Fadliyazid yang mencadangkan ana dirujuk kepada orthopaedic dan
Dr Haji Mohd Nasirrudin Johari yang merawat ana. Terima kasih juga kepada Cik Dayang yang bertanggungjawab melaksanakan prosedur MRI.
Dan sekalung penghargaan dan ucapan terima kasih kepada semua petugas dan seluruh warga kerja Wad Makmur Timur dan Pusat Fisioterapi Kuantan Medical Centre.
Kak Mah dan Mak cik Sal. Mereka datang ziarah ana di rumah.
Dan buat sahabat2 yang tidak jemu mendoakan dan mesej atau telefon ana sepanjang ana di wad,jazakallahhu kharian katheer. Jasa kalian dikenang.